Är livet ett spel ?

Jag har börjat fundera rätt så mycket nu på saker om ting och livet i allmänhet. Jag vet inte riktigt vad jag tänker eller vad jag tycker .. Men livet känns lite som ett spel ibland.

Om man spelar sina kort bra får man ett bra liv och om man spelar sina kort dåligt får man ett sämre liv.
Alltså man måste välja sina vänner rätt annars blir man sårad eller huggen i ryggen eller välja rätt partner annars blir man sårad och kommer känna sig ensam.
Men samtidigt om man aldrig vågar gå "all in" och satsa någongång kan man aldrig veta om det var rätt eller fel val. Man lär sig av sina val och man lär sig av sina misstag och nästa gång så kommer man oftast ha lättare att göra "rätt" val.
Men de jag också menar med spel är att mitt liv ibland känns eller iaf har känt som om det spelas. Man ska lita med rätt folk, man ska ha rätt kontakter och det känns fel .
Varför ska man spela för ? Har inte allting gått för långt när man ser livet som ett spel ? Varför ska det pratas runt och varför går det inte bara att vara ärlig och "stand tall" för den man är och hur man är.

Livet är ett spel på ett sätt, men inte på det sättet jag menar. Livet är vad man gör det till absolut !
Önskar att människor mer kunde leva sina liv i stället för att grubbla för mycket över saker eller att satsa på något man verkligen vill .
Livet är för kort. Stå för den du är. Stå för det du tycker. Satsa på det du vill och lev livet innan livet leker med dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0