Blodtryck

Det blev inget årets första dopp idag. Killen som fick idèn tyckte tydligen inte om att genomföra idén iallafall ! Haha . Så de blev lite kubbspelande tillsammans med Gurra, Jennie, Grene, Paul och Victor . Sen har dagen varit allmänt slö och det har inte hänt så mycket .. Jag känner mig inte som mig själv idag . Borta, klagig och världen har varit grå . Trots att de varit så fint väder och varmt ! Jag får ta nya tag i morgon ! :)

Cyklade till stan förut och jag kan säga att klänning var ett dåligt val ! Hahah x) Den blåste hej vilt när jag cyklade, folk kollade och en del busvisslade ! Fast de säger ju att all uppmärksamhet är bra ? Nej inte för att jag brydde mig så, men jobbigt att nästan visa trosorna stup i kvarten ..
Väl inne på druvan så tog de såklart det skräckingivande blodtrycket ! :O Jag tycker verkligen inte om blodtrycksmätare  överhuvudtaget och får panik så fort den närmar sig och jag vet inte varför ..
Men iaf ! Denna gång passade jag på att fråga vad jag hade för blodtryck för de gjorde jag inte sist hon tog de på mig som var för 2 år sedan .

Men jag hade 110/75 och de är normalt .
Den första är övertryck, blodtrycket vid hjärtats sammandragning/hjärtmuskeln pumpar ut blod. Max 140.
Den andra är undertryck, blodtrycket vid hjärtats utvidgning/ hjärtmuskeln vilar. Max 90.


Nu blir det den efterlängtande middagen ! Idag blir de carbonara . Muuums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0