Plugga ?

Har funderat väldigt mycket på om jag ska börja plugga igen och framför allt vad jag skulle plugga isåfall ? Jag har egentligen ingen aning om vad jag vill jobba med i mitt liv .. Jag vet att många har ställt frågan: Vad vill du bli och jobba med sen ? Svaret blir alltid detsamma : Jag vet inte ..
Jag tycker verkligen inte om den frågan .. för jag har verkligen ingen aning. Jag kan tänka mig att jobba med mycket saker men jag behöver nog mer än ett liv för att hinna med allting .

Jag har alltid tagit familj och vänner före utbildning. Skolan har alltid varit det som har fått tagit mest stryk om det har hänt någonting. En del kallar det galenskap att 'skjuta' bort skolan och jag kallar det prioritering och nu i efterhand skulle jag inte ha velat gjort det på något annat vis . Jag kunde ha fortsatt plugga någon annanstans i Sverige efter gymnasiet, men kunde inte för att mitt liv är här. Det är här jag mår bra och det är här jag är lycklig ! Ingen utbildning skulle någonsin skulle slå det, inte ens i närheten.

Jag beundrar verkligen människor som vågar ta steget ut i den stora vida världen och förverkliga sina drömmar ! Det är beundransvärt verkligen !
Jag är inte riktigt en sådan person .. Men om jag tänker efter så har jag inga yrkesdrömmar .. Jag har drömmar om vart jag vill bo, drömmar om hus, häst och drömmar om saker . Men inte yrken . Och de drömmarna är här, precis där jag befinner mig just nu . Skitsamma om jag kommer ha dålig lön hela mitt liv och skitsamma om jag kommer ha ett halvkasst yrke. Sålänge jag har och är hos min familj och vänner så vet jag att jag kommer må bra hela livet ! Det är jag säker på !

Men som sagt.. funderar att läsa någonting på distans . Men inom vad ?? Jag är verkligen kluven ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0