KBAB Ridläger

Som ni kanske vet så fixade KBAB, alltså hyresbolaget här där jag bor ett gratis ridläger på Karlstads Ridklubb. Jag anmälde mig såklart för jag kände att efter 2år var det äntligen dags att sätta sig på hästryggen igen !

Det var 2 roliga dagar med ridning, mys och körning av ponny :) insåg vad jag saknat stall och hästarna. Så inom en snar framtid ska jag börja rida igen !



Star var den första hästen jag red. Mysig häst både i spilta och att rida. Dock inte riktigt min typ av ridhäst, men väldigt fin!



Theresa var den andra hästen jag red. Jättemysig häst! Älskade att rida henne ! Mycket framåtbjudning, känslig, mjuk, fin, formbar, lydig, energi! Allt gick kanon med henne, till en början iaf ! Haha ! Hon är tydligen nyss igångsatt efter att ha varit halt och har rätt mycket energi.

Men jag red rätt upp på medellinjen och längst ner i svängen så är ridhuset uppdelat i 2. Den ena halven rider privathästägarna på. Så när jag hade vänta rätt upp och på mitten skulle svänga av så var det en av privathästägarna så tränade galopp från stillastående, så hennes häst gjorde något bocksprång. Så min häst som var bara en liten bit ifrån gjorde samma sak, fast lite mer högra och med skjuten rygg .. Så jag flög !
Haha ! Men det gick bra. Slog i armen och höften i en bom som låg på backen som delade av ridhuset. Sen har jag ont i insidan av låret och är stel i hela kroppen ! Haha .

Men henne ska jag rida igen !


Nu ska jag göra mig i ordning inför nyår !

GOTT NYTT ÅR !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0