Feelings of today

Ibland blir man lite pissed-off på livet. Ibland blir man arg, ledsen och besviken. Olika känslor, olika saker, olika tankar.
Jag tycker livet för det mesta flyter på och jag försöker njuta av det till fullo ! För trots allt så lever man bara en gång och tiden går såå fort. Försöker inte slösa tid på fel saker eller lägga ner energi på att störa mig och klaga på saker, men ibland är saker jobbigt.

Man kan inte umgås med personer hur som helst längre och det stör mig lite just nu för tillfället.. 
Det går inte att umgås med en person längre för då blir någon annan ledsen och en annan utanför. Ja så vad ska man göra då ?
Det är ingenting som funkar just nu på grund av att vissa i vänskapskretsen totalt inte funkar med varandra. Man glider ifrån några och andra inte på grund av att folk inte vill träffas. Det var inte bara ett vänskapsband som bröts i detta utan det är flera som drabbas .. Jag försöker vara lugn och resonera men vet inte hur det ska gå just nu för tillfället. Jag vet att en dag kommer det bli bra, men idag stör jag mig bara lite.

Det stör mig att folk hela tiden måste fundera: "hmm är den personen där?" Innan den bestämmer sig för att den ska dit eller inte.
Hallå!? Det är ens eget beslut och jag tycker inte att beslutet ska bestämmas eller påverkas av en annan person. Speciellt inte om man inte gillar den ? Eller ? Man allt kretsar kring detta ju ..

Alltså skit i personen ! Om man inte ens bryr sig om den varför ska den få styra saker i ens liv ?
Ska vi ha fest ? Nja det går ju inte längre .. Ska vi ha filmkväll allihopa ? Nej går ju inte heller .. Man väljer bort att göra alla grejer på grund av en person ! Alltså egentligen .. undermedvetet så styr ju personen ens liv, fast hela poängen är att man vill ha den ur sitt liv totalt ? Eller tänker jag fel ? Jag vet inte just nu .. för jag stör mig.

Jag antar att jag stör mig för att när jag vill hitta på någonting men det går inte på grund av dessa omstämdigheter !


Ni som läser det här får ta det med en nypa salt och läses ju på egen risk. Det är min blogg och jag behöver också skriva av mig ibland så, No hard feelings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0