20 Juni

Har varit vaken idag sedan klockan 8 i morse ! Whiiie eller inte .. Jag är verkligen ingen morgonmänniska alls . Jag är seg, hjärnan funkar inte som den ska & allt är bara fel .

Var inne på druvan idag med en kompis . När vi var där inne så pratade barnmorskan om något nytt p-piller som hade kommit till Sverige som heter Qlaira. Det ska tydligen vara bättre för kroppen och miljön. P-pillren är i olika färger för att pillren innehåller olika 'hormonmängd'.  Det är meningen att p-pillerkartan ska följa kroppens naturliga hormon. Dessutom så innehåller de en mindre hormonmängd än vad vanliga p-piller har. De ska även minska risken för blodpropp och kort & gott sagt så ska de vara bättre !
Jag blev verkligen sugen på att testa dom ! Inte för att jag har några problem med mina nuvarande p-piller just nu som är neovletta. Vill se om det är någon skillnad . Om jag märker någon skillnad eller om jag inte märker något alls . Kul att veta tycker jag !




Det enda lilla negativa är att Qlaira kostar 300kr/3 månader och Neovletta 100kr/månaden . Egentligen är det inte så dyrt ändå, det är bara jag som känner mig lite fattig just nu för tillfället . Hehe ^^

Dagen har inte varit så händelserik sen .. Jennie, Paul och Dahlberg spenderade sin eftermiddag hos mig. Passade även på att klippa Jennie och som jag hoppas hon blev nöjd med ! :)






Jag har sedan varit astrött . Somnat i soffan bara sådär, vaknat av att Gurra ringde, Grät när han kom hem för att jag hade somnat och inte gjort några mattetal och en massa grejs . haha ! Jag behöver sova tror jag .. Men Gurra drog med mig ut på en lite springtur/gåtur, som var välbehövligt . Nu sitter jag färdigduschat i soffan är hör magen skrika mat !
Så jag ska lyda den ..
Take Care

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0