Ärlighet varar längst ?



Stämmer det verkligen att ärlighet varar längst eller är det så att ärlighet inte alltid är det bästa ?

Själv tycker jag att ärliga människor är väldigt sällsynt och har inte träffat på så många sådana människor i mitt liv.
Hur kommer det sig att människor inte alltid är ärliga ? Är de för att de är rädda, osäkra eller för att de vill de vara någon de inte är ? Kanske har de bara hamnat snett och inte vill visa deras felsteg eller misstag.  

För mig betyder ärlighet allt. Oavsett vad som har hänt eller vad som har sagts om mig eller om något annat så ser jag upp till människor som är ärliga, som står för vad de tycker, tänker, känner och kanske även har sagts.

De säger att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad . Själv tänker jag på det rätt ofta och försöker leva efter det . Jag är inte perfekt och har också gjort felsteg. Men som tur är lär jag mig av mina misstag .

Enligt mig så varar ärlighet längst. Det är jag säker på . Vad andra tycker är upp till var och en .
Men man får också tänka på att det man ger får man oftast tillbaka, oavsett om det är bra eller dåligt ..





Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är så klok så :) Jo ärlighet vara längst,, men tyvärr sätter belöningssystemet i hjärnan igång vid lögner ;) jo, det är sant :) Vi är gjorda att göra det enkelt för oss för att överleva,, en grund till att det kanske är svårt att ta omvägen och erkänna misstag och hålla sig till sanningen :) Ännu en förklaring av gamla tanten hihihi,,, MEN att ta omvägen och det jobbiga är i längden bäst men tyvärr skiter belöningsystemet i det :) Kramar Lotta

2011-03-29 @ 16:53:20
Postat av: Anonym

Du är så klok så :) Jo ärlighet vara längst,, men tyvärr sätter belöningssystemet i hjärnan igång vid lögner ;) jo, det är sant :) Vi är gjorda att göra det enkelt för oss för att överleva,, en grund till att det kanske är svårt att ta omvägen och erkänna misstag och hålla sig till sanningen :) Ännu en förklaring av gamla tanten hihihi,,, MEN att ta omvägen och det jobbiga är i längden bäst men tyvärr skiter belöningsystemet i det :) Kramar Lotta

2011-03-29 @ 16:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0