Day 3 - A Song That Makes Me Happy/Sad

En låt som gör mig glad och en låt som gör mig ledsen ? 
Jag vet att jag fungerar så att jag förknippar låtar med minnen och det tror jag ockå att de flesta gör.
Om man hör en speciell låt så kan man förknippa låten från ett speciellt tillfälle. 
Om man har haft en väldigt dålig period i sitt liv eller till och med förlorat någon så kanske man har lyssnat på en speciell låt och sen varje gång man hör den så kan man föralltid förknippa låten med just den händelsen och samma gäller ju vid något glatt tillfälle .





En av många låtar jag blir ledsen eller nedstämd av är låten oavanför, Sum41-Pieces . Jag har mycket minnen och känslor tillsammans med den här låten ..

Låtar jag blir glad av är oftast låtar med bas och dunka dunka i. Partymusik och annat konstigt smått och gott, som många människor skulle klassa som dåligt..
Men blir man glad så blir man och avsett vad det är för musik så är glädje bra :)
 

Usher - Dj Got Us Fallin' In Love


Dj Karlsson - Love, Sex And Sunshine


Pitbull - Hotel Room


Katy Perry - Firework


Alicia Keys - Empire State Of Mind Part II
Gav några exempel på låtar jag blir glad av. Kan inte förklara varför utan det bara är så. Empire state of mind är ju inte direkt någon partylåt men den får mig att tänka positivt. Den får mig att tänka att ingenting är omöjligt. Att jag skulle kunna lyckas med allt och det är en skön känsla :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag gillar dig starkt för att du la upp lite dålig musik så jag också kan bli glad ;)

2011-03-28 @ 22:50:30
Postat av: Madiison

Haha x) Vad bra då att du kan lyssna på den ;)

2011-03-29 @ 16:18:14
URL: http://madeleinehalvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0