Seriöst (?) Babbel

Egentligen så älskar jag mitt liv just nu med allting, men inte mina tankar ..
Jag är egentligen en väldigt stark person psykiskt men iblandorkar man inte med sig själv & sin omgivning, även fast man skulle vilja ..
 
Jag hatar när folk runt omkring mig mår dåligt . Även fast jag inte visar något så bryr jag mig innerligt ! Mer än folk någonsin kan tro. Jag är bra att visa att jag bryr mig och ibland dålig att visa att jag bryr mig .. Jag har svårt att hitta en balans för jag är rädd för att bli utnyttjad av min ödmjukhet och omtänksamhet . Jag är rädd att om jag bryr mig för mycket kan folk utnyttja det genom att mer ofta dåligt för att de får bekräftelse av mig . Bekräftelsen kan bli ett beroende . Alla folk är inte , men en del är och jag vågar inte chansa .

Jag har sagt någongång att jag tycker att det är jobbigt att alla folk pratar med mig, men jag skulle inte vilja ha de på något annat sätt, Absolut inte . För när jag sedan tänker efter tycker jag inte alls att det är jobbigt . Det är jobbigt när folk inte pratar med mig längre om hur de mår och varför de mår som de mår . Då mår man sämre och undrar vad fan man har gjort för fel ungefär ... Nej inte riktigt kanske, men hoppas min poäng kom fram.
Jag vill hellre låsa in mig ensam än att umgås med folk jag inte har en aning om varför de mår dåligt . Det tär enormt mycket på en när man umgås med folk som mår dåligt och man har ingen aning om varför och man är maktlös för man kan oftast inte göra något åt det ..

Ibland känns det som om folk har fastnat och står still och trampar samma ställe och tar sig varken framåt eller bakåt . De kan ha fastnat ett problem som egentligen inte är ett problem . De mår dåligt över något de inte vet och sen blir fler folk att må dåligt för att de ser andra folk må dåligt och sen så går det runt .. När tar det då slut ? 


Jag tror att mitt babblande tog slut, ska ta slut och borde ta slut . Min dag har bestått av mycket saker. Fyllning av vedsäckar, en lesjöjoggenpromenad, matlagande åt mina föräldrar, en sväng ute med Marika&Jennifer och en snabbvisit hos Helena och Nicklas .
I morron blir det en sväng till Filipstad med mamma och Gurra, ska fixa några vedsäckar till, Min bror Patrik fyller år och ska gratuleras ! Sen åker jag och Gurra tillbaka till Karlstad !
Nu är jag sliten och ska duscha, träffa Marika en snabbis och sova sen .
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0