Vilken utbildning ? Det är frågan ..


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så väljer jag mellan 3 utbildningar . Jag har hela förut hela tiden tänkt att jag ska ha ett yrke jag verkligen älskar annars kommer jag inte kunna jobba .
Just nu tänker jag lite mer på: Kommer jag få jobb efter att jag har pluggat ?

Helt seriöst så måste man faktiskt tänka lite om man kan jobb eller inte där man bor eller om man hellre vill flytta därifrån ? eller så kanske man bara vill läsa någonting bara för att man är intresserad av det, vad vet jag.. Folk gör ju som de vill, men jag vill inte sitta med studielån sen utan jobb . Jag vill inte heller ha ett jobb där jag inte trivs och får ångest av att bara tänka  . Nej jag har tänkt, tänkt och tänkt ..
Jag har alltid varit intresserad av hälsa, idrott och hästar. Jag vill dock inte jobba med hästar utan vill ha det som en hobby. Idrott finns det inte mkt jobb inom varför läsa en 3årig utbildning ? Sen när de gäller hälsa beror det vilket sorts hälsoprogram man läser .. Jag har ju velat bli hälsocoach eller velat bli hudvårdterapeut, men jag tror inte jag kommer ha så mkt nytta av dom här i Karlstad faktiskt, speciellt inte hudvårdsterapeut. Jag vet inte ? Men jag tror inte det för det finns redan så många .. Så under dessa dagar som jag suttit vid datorn så har jag hittat dessa 3 utbildningar som jag väljer mellan !
Hälsovetenskapliga programmet inriktning biovetenskap som är ett brett ämne och som jag kan jobba med lite allt möjligt.
Sjuksköterska behöver väl ingen närmare förklaring direkt ?
Farmaceut som man får läsa om medicin och sådana grejer . Men om jag ska bli farmaceut måste jag läsa upp lite kurser som jag inte har läst förut .. Matematik C, Kemi A & B och Biologi A & B .
Jag sitter just nu och funderar på vad jag helst av allt vill jobba med ? Jag vet inte .. Jag vet inte vart jag kommer inte eller om jag kommer inte någonstans ? Jag tror jag låter tiden få avgöra det hela .
Jag tror snart jag är utbildat till studievägledare, för det känns som om jag vet allt om kurser, program, bidrag och alla andra konstiga grejer ! Haha ! Så har någon en fråga, så våga fråga ;)

Nu blir det sängen, så God Natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0