Plugg (?) Jobb (?) Förvirring !

Ja som säkert alla vet vid det här laget är jag nog världens veligaste person när det gäller beslut som har med min framtid att göra. Jag kan ta väldigt snabba beslut med andra vardagliga saker såsom vilken tapet jag vill ha, när jag vill äta eller när jag ska välja julklapp till någon. För det är inga beslut som direkt kommer göra min framtid.

När jobb och plugg kommer på tal så snurrar min hjärna fortare än vad x2000 åker .. Ena stunden vill jag bli personlig tränare och andra stunden sjuksköterska.
I mitt liv så har jag velat bli veterinär, ridlärare, läkare, sjuksköterska, hudterapeut, personlig tränare, bartender, djursjukvårdare, advokat, sjukgymnast, inredningsarkitekt, journalist, receptarie, webbdesigner m.m ... Och alla har någongång varit seriösa alternativ. Mer eller mindre iaf ! Jag vet inte .. Jag är nog bara rädd för att binda mig till något i livet. Jag tycker om att känna mig fri och är beroende av att känna frihet ! Annars känner jag mig bara instängd, får panik och bara drar mig ur det som får mig att känna mig fast. Jag är nog rädd för det okända och stannar hellre i min trygghet, där jag känner mig fri. Fast där jag egentligen är fast (?).

Men iaf ! Just nu har jag sökt lite jobb och hoppas på positiva resultat. Om jag skulle få det så kommer jag ta jobbet och plugga några kurser vid sidan av som börjar nu till våren. Om jag inte får jobbet .. Vad händer då ? Ja först vill jag få mitt antagningsbesked. Sen fundera om det är sjuksköterska jag ska satsa mitt kort, liv och framtid på. Hörde ni ? Framtid. Känns bara läskigt att göra ett val som jag kommer få leva med hela livet. Framtid. Hmpf, varför kan man inte bara ta en sak i taget ? Lugnt och försiktigt. Inte alltid så enkelt. Livet är inte alltid så enkelt. Livet består av val. Ibland får man chansa och i slutändan blir allt bra ändå. Men framtid .. fortfarande läskigt. Haha !

Vart var jag ? Jo just de ! Om jag inte får jobbet så ska jag fundera på om jag vill gå sjuksköterska eller om jag ska läsa kurserna jag har sökt i stället nu till våren. Om jag väljer kurserna är väl tanken också att jag ska söka deltidsjobb också. Sen så får jag vänta till hösten för att söka vilket program jag ska gå som bestämmer min framtid. Hörde ni det igen !? Framtid. Orden ploppar upp överallt nu för tiden .. Måste vara åldern alltså .. 
Men iaf, nästa höst så är det ju fler program att söka eftersom de flesta startar på hösten och inte våren. 

Mitt beslut ? 
Det kommer den 20 December.

WISH ME GOOD LUCK WITH EVERYTHING ! cause I'm gonna need it ..  


Såhär ser December ut när det gäller antagningsbesked från studera.nu




Såhär blev mitt slutgiltiga beslut innan jag skickade in den för ett tag sedan .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0