The book

Jag har faktiskt börjat läsa min högskolebok nu och det var väl på tiden kanske .. Har läst inledningen om hur högskoleprovet är upplagt och lite allmän fakta om det.
De har tydligen gjort en ändring nu om högskoleprovet.. Förut bestod provet av 1/3 Matte men nu består provet av 50% matte. Jag är glad att jag läste Matte C nyss och uppdaterade mina mattekunskaper !
Det känns som om provet kommer gå tungt och framförallt stressigt !

Har ni hört vilka rekommendationer de har angående hur mycket tid man bör lägga på varje uppgift ?!
mattetalen mellan 1-2 minuter per uppgift.
orddelen 18sekunder per uppgift.
läsförståelse i Svenska och Engelska drygt 2 minuter per uppgift.

Är det bara jag som inte tänker så snabbt ? Om jag skulle kryssa i det första jag tänkte på, på orddelen så skulle det kunna bli massa fel ! Min hjärna är väldigt speciell och mina tankar kan snabbt få upp något annat i huvudet .. HAHA !
Det känns som om mitt betyg kommer bestå av 50% tur och 50% skicklighet ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0