Yesterday

Igår som ni vet åkte jag till sjukhuset. Inte för att jag är fysiskt eller psykiskt sjuk utan för att jag ville se hur det såg ut. Jag ville se om jag skulle kunna tänka mig att jobba där varje dag. Efter att ha varit där igår vet jag inte längre ..
När jag gick längs korridorerna så blev jag varm och yr. Bara tanken på sprutor, blodtryck och nålar gjorde mig lite svimfärdig. Jag fick även se massa människor som på ett eller annat sätt mådde dåligt fysisk eller psykiskt. Det gjorde ont i hjärtat att se en del människor må dåligt ..

Klarar jag verkligen av att jobba i en sån miljö varje dag ? Kommer jag efter mina 3 utbildningsår till sjuksköterska ha blivit van sprutor, blodtryck och nålar ? Ja kanske, kanske inte.. Men kommer jag ha förändrat min medkänsla för andra människor ? Antagligen inte ..
Jag vet inte vad som är rätt eller fel för mig längre ..

Jag hade alltid tänkt att gå något som jag verkligen var intresserad av eller något jag brann för, men för ungefär ett halvår/år sen så hade jag tänkt om.

Varför gå en utbildning bara för att ha kul om man kanske inte har någon nytta av den sen ? Eller varför gå en jätteintressant utbildning om jag inte kommer få jobb där jag bor sen ?
Efter detta tänket var valet klart för mig! Sjuksköterska. Det är inte det jag är mest intresserad av, men jag kommer nästan helt garanterat ha jobb efter att mina studier är slut.
Men tydligen så hade jag fel ? Jag vet inte om jag skulle trivas som sjuksköterska .. men jag behöver ju inte ha bestämt mig än..

Nu är jag inne på samma spår igen som jag alltid har varit på. Läs något roligt! Läs någon som man verkligen är intresserad av eller brinner för ! Men man ska alltid ha i åtanke, vill jag jobba med detta sen ? och kommer jag eventuellt få jobb inom detta ?

Men sen består livet av en massa val. Jag kommer välja att följa mitt hjärta och läsa något jag är intresserad av och brinner för! Kommer jag få jobb efter den utbildningen jag sen väljer ? Jag vet inte .. jag kommer nog ta en chans och av någon konstig anledning så tror jag alltid att allt löser sig på bästa sätt till slut ändå ! :)



Såhär såg min ansökning till högskola ut efter mitt besök på sjukhuset igår . Vad hände där egentligen ?

Ja ja. Om det inte blir sjuksköterska nu till våren så kommer jag läsa kurser till våren eller någon väldigt kort utbildning för att sedan söka till hösten 2012. En positiv sak med att vänta till hösten vore isåfall att programutbutet ökar ! För det börjar mycket fler program på hösten än på våren .
Nu ska jag iaf lägga min koncentration på något annat än utbildning för tillfället. Nämligen mat och tv-programmet "pengarna på bordet" !

Take Care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0